Alianza Renault-Bolloré

Iniciado por Fernando M, Septiembre 11, 2013, 11:46:39 PM

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Fernando M


Bipo

¡Vaya, no me lo esperaba!

Podían empezar haciendo que los Zoé fueran compatibles con los postes de recarga de Autolib en París... A pesar de tener conector Tipo 3 el Zoé da error de carga. Qué raro eh... :/ (nótese la ironía).
Disfrutando de la movilidad Z.E.


RubenZOE

¿Cuántos km podría recorrer el Zoe con 30kw? ¿Igual que el Bollore? ¿250?
ZOE ZEN Azul Energy Sept 2013 - Blog de andaduras eléctricas. (MiCocheElectrico.com)

Fernando M

Pues esa batería pesa mas o menos lo mismo que la del ZOE, 300 kg.

No sé si son 30 kWh usables o totales. De ser usables, con el mismo gasto 10,5 kWh/100km, homologaría 285 km NEDC.

Puntos en contra, tienen que estar a 60ºC-80ºC para su funcionamiento. Usando el coche, bien, sin problemas, parado gasta energía para mantener caliente la batería. Depende de la temperatura exterior, por lo que he leido en el Bluecar entre 500 W y 100 W a la hora. Dejas el coche aparcado 6 horas en invierno y te gasta 3 kWh. En dos dias te quedas sin batería. En un ZOE con bomba de calor podría estar entre 200 W y 50 W a la hora, la mitad.

Lo bueno, son mucho mas seguras que las de ion-litio y no les afecta el calor, de hecho es bueno que les de bien el Lorenzo. Para Sevilla son mucho mejores que las LG, para Noruega no tanto. Las recargas rápidas tampoco deberían ser problema y tampoco gasta energía en sistemas de refrigeración recargando las baterías, cuanto mas calor mejor.

Fernando M

Al final no era para tanto:

The Renault and Bolloré groups have signed a letter of intent to study the joint development of car-sharing solutions and the implementation of industrial and commercial cooperation agreements in the field of electric vehicles.

1 – Joint marketing of complete car-sharing solutions concerning the use of electric vehicles in the city.

Following the success of Autolib' in 55 municipalities in and around the Paris region, and the contracts already won by the Bolloré Group in Lyon, Bordeaux and Indianapolis, the Renault and Bolloré groups will look at the possible founding of a joint venture to win and implement new projects in order to meet growing demand in France and on international markets for electric car-sharing services. In the first instance, Renault could join forces with the Bolloré Group by taking a stake in Bluely (Lyon) and Bluecub (Bordeaux).

2 – Bluecar production in France

The expected increase in the number of Bluecars – the existing 4-seater model – and the convertible model to be launched next June will lead to a rise in production. The two groups will look at the possible transfer of some production processes to the Renault group's Dieppe plant, alongside the supply of parts and components by Renault.

3 – Development and production of a 3-seater vehicle using a 20 kWh Bolloré battery

Autolib', the world's biggest electric-car sharing service to date, is now entering its third year in operation, and data show that three-quarters of rentals concern a maximum of three passengers. As a result, the two groups will look at the possible support that Renault could provide the Bolloré group for the development and production of a three-seater electric vehicle (3.1m long) with an autonomy of over 200 km.