Llego tarde, pero si queréis saber cosas del A3-etron, puedo comentar...
Esta sección te permite ver todos los mensajes escritos por este usuario. Ten en cuenta que sólo puedes ver los mensajes escritos en zonas a las que tienes acceso en este momento.
Mostrar Mensajes MenúCita de: Javier en Diciembre 13, 2018, 12:00:26 PM
Inaugurada la primera estación CCS a 450 kw. La estación está ya operativa. 100 km cada 3 minutos.
"In order to illustrate the time savings that can be achieved with such high charging capacities, both BMW and Porsche have built corresponding demo vehicles. BMW converted an i3 and equipped it with a high-voltage battery, which brings it to 57 kWh net capacity. A charging process from 10 to 80 percent State of Charge (SOC) takes only 15 minutes – one third of what the current i3 generation does on the road and with up to 175 kW. Porsche's research vehicle however, a converted Panamera without road approval, has a net battery capacity of around 90 kWh. The car achieves an initial charging capacity of over 400 kW and thus enables charging times of less than 3 minutes for the first 100 km range, as described by the FastCharge consortium. The electrive.net team was able to document successful charging processes on site. The videos will be published shortly. They will also show, or better tell how powerful the cooling of both the vehicles and the charging system is, as it is audible over the engine noise from the neighbouring truck filling station"
https://www.electrive.com/2018/12/13/fastcharge-delivers-high-power-charging-at-450-kw/
Cita de: bellardo en Diciembre 11, 2018, 01:55:48 PM
Muy buenas a tod@s!
Soy nuevo en el foro, por invitación de Fernando Pina de AUVE.
Vivo en Madrid y todavía no tengo un VE, aunque soy reservista de un Model 3. Seguramente configure un Performance en las próximas semanas.
Actualmente tengo una Scénic diésel que jubilaré a la entrega de mi nuevo Tesla.
Si necesitáis cualquier dato adicional, no dudéis en consultarme.
Un saludo!