Cambio de la bateria en alquiler de un ZOE del 2013

Iniciado por Miquel, Junio 19, 2022, 12:00:44 PM

Tema anterior - Siguiente tema

Miquel

Estoy teniendo muchos problemas con el reemplazo de la bateria en alquiler del ZOE. Me rebotan entre el concesionario y Overlease.

Me gustaria saber si alguien ha conseguido que le reemplazen la bateria por pérdida de autonomia.

Yo me he peleado con todos y al final he puesto esta denuncia en consum de la generalitat de Catalunya:

            3 – Fets de la denuncia.

A l'octubre del 2013 vaig comprar un cotxe Renault ZOE a automòbils PRUNA de Granollers; la bateria del cotxe és de lloguer i me la lloga OVERLEASE (Avda. de Europa, 1, MADRID – 28108)
El contracte de manteniment diu que:
   "6.2.3. Capacidad de carga. El arrendador pone a disposición del arrendatario una batería que posee una autonomía suficiente para el período de vigencia del arrendamiento y su eventual prórroga. Dicho umbral de autonomía se ha fijado en un 75 % de la capacidad inicial de la batería. El arrendatario está facultado para, a su cargo, encargar a un centro homologado, que disponga de la señalética Post-Venta ZE y esté autorizado, la realización de un diagnóstico sobre la capacidad de carga de la batería. El arrendador y / o la red autorizada pueden solicitar la realización de dicho diagnóstico; en este caso el coste no corre a cargo del arrendatario. Cuando el diagnóstico realizado detecte un nivel inferior al umbral estipulado con anterioridad, el arrendador se compromete a sustituir o reparar la batería."
Quan vaig comprar el vehicle l'autonomia homologada de la bateria, segons Renault, era de 210 Km. Ara, després de més de 9 anys i 100.000 km, carregat al 100%. el quadre de comanament marca 115 km de càrrega màxima, tal com van poder comprovar al taller d'Automòbils Pruna de Granollers. Aquest nivell màxim de la bateria ha estat constatat a diferents punts de càrrega.
M'he posat amb contacte amb Overlease i em remet al concessionari de Renault. El concessionari han comprovat la bateria amb una màquina que "detecta" el 94% de càrrega. Aquest valor contradiu la càrrega completa actual, visible al quadre de comanaments, com han pogut comprovar el taller, i que és del 54,7% respecte a la carrega completa de quan el cotxe era nou. El taller no em sap donar cap explicació a aquesta divergència inexplicable.
És evident que la càrrega que "detecta" la màquina esmentada, amb què "comproven" el nivell de càrrega de la bateria, no es correspon amb la realitat, esdevenint un engany per al llogater de la bateria, amb la finalitat evident de no complir amb el que estipula el contracte de lloguer: la substitució o reparació de la bateria per part de Overlease quan aquesta baixi del 75%.

4 – Petició de la persona consumidora

La realització, en el termini més breu possible, del CANVI O REPARACIÓ DE LA BATERIA,  d'acord  al contracte de lloguer de la bateria, ja que per "un nivel inferior al umbral estipulado con anterioridad (75%), el arrendador se compromete a sustituir o reparar la bateria".  D'acord amb les dades que mostra el vehicle la capacitat de la bateria està al 54,7%.

Per tant preguem a aquesta Oficina de Consum de la Generalitat que actuï amb la màxima rapidesa per fer complir el contracte estipulat a Overlease i que se'ns informi del procés.

LOSADA

Buenos días. Yo estoy en el mismo proceso, aunque primero he realizado la revisión en concesionario, dando un resultado según ellos de entre un 78 u 80% de capacidad de la batería, por lo que además he tenido que pagar la factura correspondiente. Eso sí no me facilitan los informes. El  vehículo no hace más de 110-120 km en modo ECO y con una conducción muy eficiente.

Empieza mi experiencia.

Ya nos cuenta que te van diciendo. Un saludo